Medewerkers Prodrive ontvangen certificaat

Onlangs ontving de eerste groep teamleiders van Prodrive hun diploma Praktijkopleider. De Koningsacademie maakte een cursus op maat op basis van de vraag vanuit de deelnemers van Prodrive. Na 5 leerzame bijeenkomsten namen zij trots hun certificaat in ontvangst.

Logoprodrive

Certificering Prodrive


Een groep van 25 teamleiders van allerlei verschillende afdelingen binnen Prodrive nam de afgelopen weken deel aan de cursus Praktijkopleider, met als doel beter te worden in communiceren naar hun werknemers binnen het team. In de bijeenkomsten stonden de zogenaamde ‘soft skills’ centraal: hoe geef je goed feedback, maar ook hoe je werknemers begeleidt en beoordeelt. Deelnemer Bjorn van Esdonk legt uit wat hij meeneemt uit de cursus: “Vooral de dialoog met elkaar vond ik belangrijk. Hoe pakt een ander dit aan en hoe kan ik dat zelf in de praktijk brengen.” Zijn medestudent Kevin van Oosterhout vult aan: “Vaak denk je dat je alles wel goed op orde hebt, maar dan zie je tijdens de cursus ook hoe het anders kan.” Vooral een andere manier van bevragen en het reflecteren op gesprekken is zeer waardevol voor hem geweest. 

"De gesprekken die ik nu heb, zijn zeker effectiever geworden"

Tom de Bont | teamleider

Ervaringen delen

Voor deelnemer Tom de Bont heeft de cursus gezorgd voor handvatten tijdens allerlei soorten gesprekken. Op basis van modellen leerden de deelnemers hoe je meer gestructureerd te werk kan gaan voor, tijdens en na gesprekken. “De gesprekken die ik nu heb, zijn zeker effectiever geworden,” concludeert Tom.
Aan de cursus deden alle teamleiders van Prodrive mee. De groepsdynamiek was voor Dave Vetter een zeer belangrijk punt: “Ik heb veel geleerd van het delen van ervaringen met alle andere teamleiders. En de docenten pakten het zeer praktisch aan.” Ook is hij zeer te spreken over het feit dat het leiderschap op deze manier versterkt wordt, omdat de handvatten voor gesprekken vanuit het bedrijf nu breed worden gedragen.

Prodrive

Werken vanuit casussen

Tijdens de bijeenkomsten kwamen casussen uit de praktijk van Prodrive aan bod. De lesstof werd aangepast aan de doelgroep en de doelen vanuit Prodrive. De feedback en de dialogen vanuit de studenten vormden weer een basis voor de volgende bijeenkomsten, zodat alles goed aansloot bij de leervragen en de werkzaamheden van de deelnemers. Kortom: een echt maatwerktraject. “Door het verwerken van de opmerkingen,” begint Renske Wiebes, trainer bij de Koningsacademie, “waren de motivatie en betrokkenheid van deze groep zeer hoog.” Collega-trainer Ingrid Goosen beaamt dit. En het heeft er ook voor gezorgd dat de Koningsacademie de cursus verdiept heeft. “Wat ik mooi vond, was dat ze elkaar vragen stelden, ze wilden echt van elkaar leren,” aldus Ingrid. Beiden hebben hun doel bereikt als de deelnemers tijdens gesprekken nog eens terugdenken aan de lesstof en zich bewust zijn van de manieren van gesprekken voeren.

"Wat wij vanuit de Koningsacademie doen, is kijken wat de klant nodig heeft. In dit geval hebben we casussen opgevraagd bij Prodrive en uiteraard tijdens de lessen met de deelnemers behandeld"

Ingrid Goosen | docent

“Wat wij vanuit de Koningsacademie doen, is kijken wat de klant nodig heeft. In dit geval hebben we casussen opgevraagd bij Prodrive en uiteraard tijdens de lessen met de deelnemers behandeld,” legt Ingrid uit. Door het werken vanuit deze casussen is er een logische en toepasbare connectie met de theorie. Samen kijken we dus goed naar wat de deelnemers nodig hebben.

De deelnemers en de docenten zijn zeer tevreden over het verloop en het resultaat van de cursus. Het was een interactieve en praktisch ingerichte opleiding.
Wil je weten wat wij voor jouw medewerkers kunnen betekenen? Neem contact op met Michiel van der Heijden (Koningsacademie) via [email protected] voor een oriënterend kennismakingsgesprek.

 




  • Deel deze pagina op
Copyright Koning Willem I College 2024